Automata 4-es metró

Szombaton indult el az első automata vezérlésű, vezető nélküli metró a 4-es vonalán, hétfő délután pedig 20 percre már be is ragadt egy szerelvény az Újbuda központ–Bikás park állomások között az alagútba. A BKV egyelőre vizsgálja a blama okát, ami nem számít biztonságkritikusnak.
Hétfőn délután úgy beragadt egy automata Alstom szerelvény az Újbuda központ és a Bikás park állomások között az alagútba, hogy távvezérléssel újra se tudták indítani. Információink szerint egy metróvezetőnek kellett bemenni a menekülőjárdán a vezetőfülkéhez a Bikás park megállótól, hogy életet leheljen a járműbe. Az újraindítás mintegy 20 percig tartott, addig utasok százai figyelték tanácstalanul az eseményeket.
A megállásnak információink szerint két oka lehetett. Egyfelől lehet, hogy a jármű hibásodott meg, és az automatika leállította két megálló között. (Természetesen ezért a többi szerelvénynek is vesztegelni kellett egy darabig a vonalon.) 
Másfelől úgy tudni, hogy a környéken áramszünet volt, a liftek se jártak az állomáson. Szakértők szerint ez a rosszabb eset. A metrónak ugyanis független rendszerről kell üzemelnie (a vontatási áram például külön rendszeren érkezik az Elektromos Művektől), és egy sima áramszünetnek nem szabadna fennakadást okoznia. (index.hu)


Ön jó szívvel ül fel az automata 4-es metróra?

Teljesen megbízok benne!
Vannak fenntartásaim.
Muszáj ezzel járnom...
Óriási baklövés ez az automata rendszer.
Quizzes

Fotó: index.hu

Megjegyzések